Opony budowlane używane
Na rynku opon przemysłowych znalazło się także miejsce dla opon budowlanych używanych, których zaletą jest przede wszystkim niższa od opony nowej cena. Wielu użytkowników stosuje to kryterium jako najważniejsze przy wyborze opon dla swojego pojazdu. Zobaczmy, czy jest to właściwe podejście.
Ogumienie pojazdów budowlanych, szczególnie wielkogabarytowych, jest użytkowane w specyficzny sposób w skrajnie czasem trudnych warunkach terenowych i atmosferycznych, stąd niezbędna jest wyjątkowa dbałość o ich stan techniczny. Jeżeli kupowane opony nie posiadają dokumentacji technicznej użytkowania, trudno będzie nam ustalić ich rzeczywisty przebieg, dotychczasowe warunki pracy i stopień zużycia. Trudności pojawią się także przy ustaleniu, czy opony budowlane nie mają jakichś uszkodzeń niewidocznych gołym okiem. Nieznana najczęściej jest również przyczyna pozbywania się danych opon, nikt przecież nie pozbywa się zdatnych do użytku opon. Ogumienie używane może na przykład pochodzić z pojazdu, który uległ wypadkowi, opony takie zostały więc poddane działaniu sił przekraczających możliwości ich bezpiecznego użytkowania. Opona używana nie jest również objęta gwarancją, co w razie wypadku, może utrudnić lub wręcz uniemożliwić przeprowadzenie postępowania odszkodowawczego, ryzyko i odpowiedzialność są bowiem całkowicie po stronie kupującego. Jeżeli zdecydujemy się na kupno opon przemysłowych używanych, powinniśmy bez wątpienia dokonać fachowej oceny ich stanu technicznego, co finalnie podnosi koszt zakupu ogumienia. Dlatego bezpieczniej jest zakupić do swego pojazdu nowe opony budowlane.
Opony budowlane chińskie
Produkcja przemysłowa z Państwa Środka utożsamiana jest z niską jakością i małą trwałością wyrobów. Na rynku opon wielkogabarytowych możemy także znaleźć sporą gamę opon pochodzących z Chin. Ich cena jest z reguły o połowę niższa od opon produkowanych w Europie. Zobaczmy, czy warto zainwestować w ich kupno.
Na początek warto rozróżnić opony renomowanych producentów wyprodukowane w Chinach
i opony chińskich producentów. Te pierwsze produkowane są według wyśrubowanych europejskich standardów, przez co w zasadzie nie różnią się w jakości i właściwościach jezdnych od opon produkowanych na Starym Kontynencie. Mimo faktu ciągłej poprawy jakości wyrobów
u producentów chińskich, stosowania tych samych półproduktów i technologii co w fabrykach koncernów, opony chińskich producentów nie zawsze spełniają wymagane w Europie bardzo wysokie normy bezpieczeństwa i jakości. Ich zaletą jest jednak stosunkowo niska cena i, wbrew pozorom, niezła wytrzymałość. Z całą pewnością więc mogą zadowolić użytkowników pojazdów, którzy nie eksploatują nadmiernie swojego taboru, z całą pewnością również będą lepszym wyborem, niż opony używane, bo ich karkas nie jest naruszony wskutek długotrwałego użytkowania w nieznanych warunkach.